15/4-10

Tjaaa :)
Kom precis hem från skolan och sitter nu bara och tar dt lugnt och lyssnar på lite musik innan jag ska till stallet vid halv fyra.
Tänkte ge tips på en bra och rolig övning man kan göra när man rider! Nästan som den jag gjorde när jag red i tisdags fast med ett lite extra tillägg:
Börja i höger varv och sen lägger du en serpentinbåge med 3 bågar, tänk på att ställa om hästen vid varje båge, när du är i sista bågen fattar du höger galopp (eftersom du kommer ut i höger varv igen i dthär fallet), galoppera långsidan ner och när du har kommit till första höret på slutet av långsidan så lägger du en volt,och sedan saktar du av till trav och börjar om igen Variera genom att kanske börja i skritt och trav sen trav och galopp t ex.

Det var allt från mig för stunden!

S.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0